Serge har tack vare sina studier inom Företagsekonomi ett tränat öga för ekonomi och internationell förvaltning, såväl som siffror i allmänhet. Efter att ha avslutat sin kandidatexamen vid det protestantiska universitetet i Kinshasa (Demokratiska republiken Kongo) bestämde han sig för att ta en andra examen vid det berömda Humboldtuniversitetet i Berlin. Perioden fram till sin kandidatexamen 2021 använde han till att orientera sig och samtidigt vidareutbilda sig. Han arbetade först som säljare för presentkortsspecialisten Edenredoch senare som copywriter och översättare för programvaran POLYAS, som kan användas för att organisera val och omröstningar på internet.
Nu siktar Serge in sig på nya online-affärer i vårt digitala företag. Som en del av vårt franska team letar han upp de senaste rabattkoderna och tar noggrant hand om att kontrollera deras giltighet på löpande band. På detta sätt ser han till att vi undviker ogiltiga rabattkoder och alltid kan erbjuda bästa möjliga service.
Att han älskar en bra deal är det ingen tvekan om. För vem gillar inte att endast behöva betala hälften? För honom innebär sparande inte att leta dag och natt efter rabatter, utan att istället verkligen kunna utnyttja varje rabatt på bästa möjliga vis.
Serges spartips
Jag säger alltid upp mina abonnemang när de går ut – oavsett om det gäller gym- eller mobiltelefonavtal – eftersom det oftast finns bättre erbjudanden för nya kunder. Det är så jag får de billigaste och mest aktuella erbjudandena!
När jag bokar flyg använder jag jämförelseportaler. Det ger mig en snabb överblick över de mest lukrativa erbjudandena och villkoren. Jag kan sedan avgöra vad som passar mig bäst. Det behöver inte nödvändigtvis vara det billigaste erbjudandet, utan snarare det som gör störst nytta för mig.
Genom att alltid ligga steget före och tänka ett steg framåt kan man spara en hel del pengar: vinterkläder lönar sig att köpa på sommaren, och cyklar på vintern.
Den bästa sparhistorien
Genom skicklig förhandling fick jag ett gratis årsabonnemang på ett av de mest populära sociala nätverken. När jag sade upp abonnemanget fick jag ett första erbjudande om en gratis månad. Jag nappade inte på det, då erbjöd de mig 3, sedan 4, 6, 8 – och till slut hela 12 månader! Ett erbjudande jag inte hade fått utan förhandling